Субота
14.06.2025
10:06
Вхід на сайт
Пошук
Календар
«  Листопад 2014  »
Пн Вт Ср Чт Пт Сб Нд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Вчитель української мови та літератури Княже-Криницької ЗОШ І-ІІІ ступенів
Головна » 2014 » Листопад » 10 » Урок позакласного читання ( 5 клас )
18:58
Урок позакласного читання ( 5 клас )

Урок позакласного читання  ( 5 клас )

Тема: Василь  Симоненко « Подорож  у  країну  Навпаки»

Мета: продовжити  знайомити  учнів  із  творчістю  В. Симоненка;  проаналізувати  казку  « Подорож  у  країну  Навпаки,  виявити  її  цілеспрямованість,  значення  у  формуванні  позитивних  рис  характеру  школярів;  розвивати  культуру  зв’язного  мовлення,  увагу,  вміння  самостійно  характеризувати  героїв  твору,  давати  оцінку  їхній  поведінці  та  вчинкам;  формувати  естетичні  смаки  п»ятикласників;  виховувати  почуття  пошани,  поваги  до  творчості  В. Симоненка;  пізнавальний  інтерес  до  наслідків  власної  праці;  відповідальність  за  доручену  справу.

Тип  уроку :комбінований.

Обладнання:портрет В.  Симоненка,  учнівські  малюнки; текст  твору;картки, тестові  завдання, мультимедійна дошка.

Хід  уроку

І.  Організаційний  момент

(Хвилинка гарного настрою)

Готовність  учнів  подорожувати  в  країну  Навпаки.

ІІ. Актуалізація  опорних  знань  у  формі  бесіди  за  питаннями

-  Яка  казка  називається  літературною?  Наведіть  приклади.

-  На  які  види  поділяються  народні  казки  за  змістом?

-  Чим  народна  казка  відрізняється від  літературної?  А  що  їх  єднає?

-  Чому  твори  В. Симоненка  полюбляють  і  цінують  як  дорослі,  так  і  діти?

-  Чим  вам  запам»яталася  казка В. Симоненка  « Цар  Плаксій  та  Лоскотон?

ІІІ.  Оголошення  теми, мети  уроку. Мотивація  навчальної  діяльності

ІV. Основний  зміст  урокуКазка  кличе  нас  у  мандри,велить  бути  у  житті  сміливим  і  мудрим,  долати  перешкоди  й  біди  і  не  забувати  добра  світового, бо  тільки  цим  і  вимірюється  наша  людська  сутність.

Валерій  Шевчук

1.Вступне  слово  вчителя

Сьогодні  ми  продовжуємо  подорожувати сторінками  казок

 В. Симоненка.  Цього  разу  ми  потрапимо  у  країну  Навпаки.

- Як  розуміти  особливість  такої  назви  країни?

В. Симоненко  дуже  любив  дітей, і  саме  їм  він  присвятив  багато  творів. Першим  слухачем  казок  письменника  був  його  син  Лесик.  Ось  чому  одного   із  героїв  казки  « Подорож  у  країну  Навпаки»  теж  звали  Лесиком. Син  Василя  Андрійовича  виріс,  але  зараз  безліч  нових  слухачів  із  задоволенням  сприймають  ці  захоплюючі, цікаві  твори.

2.Аналізування  твору

- Виразне  вибіркове  читання  казки.

Тема:  зображення  країни -  перевертня.

Ідея:  заклик  до  дітей  бути  слухняними  й  охайними;  культурними  й  дисциплінованими;  поважати  й  любити  батьків.

Жанр: фантастична  казка – подорож  у  віршовій  формі.

Особливість  казки:  протиставлення  життєвих  реалій  і  фантастичних  пригод.

Проблематика  твору:

-  взаємостосунки  батьків  і  дітей;

-  прекрасне ( квіти) і  потворне ( Невмивака  і  його  гвардія);

-  безкорисність і  вихованість;

-  добро  і  зло.

Побудова  казки.

Вступ:  знайомство  з  хлопцями, які  мають  задоволення  від  того,  що  батьки  контролюють  їх  і  примушують  виконувати  необхідні  обов’язки  в  сім*ї; четверо  хлопців ( Лесик, Толя  й  два  Володі)   потрапляють  до  країни  Навпаки  за  допомогою  бороданя.

Основна  частина:хлопці  відчувають  радість  і  задоволення  від  того, що  потрапили  до  чарівної  країни  і  в  той  же  час  терплять  знущання  і  переслідування  царя  Невмиваки  і  його  гвардії.

Кінцівка: Лесик, Толя  й  два  Володі   після  серйозних  випробувань  виявляють  бажання  потрапити  додому. Чарівник  допомагає  хлопцям.

Герої  казки: Лесик, Толя  й  два  Володі, Бородань. Великий  Невмивака  і  його  гвардія; квіти; Глід, Шипшина, Терен.

V. Гра « Мікрофон».

Що  я  розумію  під  словом  «навпаки».Яке  пояснення  цього  слова  дає  зрозуміти  автор  з  казки?

( Учні  кількома  словами  висловлюють  суть  і  розуміння  цього  поняття. По  закінченні  гри  робиться  висновок,  який  занотовується  до  робочого  учнівського  зошита).

Навпаки – заперечення  бруду, розбійництва,  невихованості, ледарства.

VI. Опрацювання  змісту  казки  за  питаннями

Наприклад: 14  учнів  у класі,  кожному  на  картці  є  по  одному  запитанні , яке  вони  вибирають  зі  скриньки і  дають  на  них  відповіді.

- Хто  і  яким  чином  вирішив  проблеми  хлопців?

- Як  охарактеризував  чарівник  місце,  куди  б  хотіли  потрапити  четверо  друзів?

- Опишіть  перші  враження  хлопців  від  того, що  вони  потрапили  у  надзвичайну  країну  Навпаки.

- Чим  ця  країна  відрізняється  від  інших?

- Які  риси  характеру  притаманні  царю  Невмиваці?  Що  єднає  його  з  Плаксієм?

- Чому  хлопці  не  виявили  бажання  жити  у  царя  Невмиваки, який  їм  запропонував  умови  цього  життя?

- Які  страшні  випробування  пережили  четверо  друзів,  перебуваючи  у  країні  Навпаки?

- Чому  гвардійці  Невмиваки  не  здогнали  Лесика , Толі  і  двох  Володь?

- Пояснити,  через  що  рослини  вирішили  допомогти  хлопцям?

- Яким  чином  і  чому  хлопці  повернулися  додому?

- Чому,  на  ваш  погляд, хлопці  категорично  відмовилися  потрапити   ще  раз  до  країни  Навпаки?

- Скільки  часу  хлопці  перебували  у  країні  Навпаки?

- Яка  доля  очікувала  хлопців, якщо  б  Невмивака  знову  їх  спіймав?

- Про  кого  з  рідних  згадували  Лесик, Толя  і  два  Володі,  коли  їм  погрожувала  небезпека  від  переслідувань  Невмиваки?

VІІ.Закріплення  вивченого  матеріалу

Розв’язування  тестових  завдань

1.Хто  сумував  на  колоді?

а) Лесик, Толя  й  два  Василя;

б) Лесик, Толя  й  два  Володі;

в) Лесик, Тоня  й  два  Володі;

г) Леся, Толя  й  два  Володі.

2. Що  змусив  зробити  тато  Володі?

а) скопати  грядку;

б) викопати  картоплю;

в) полити  квіти;

г) полити  капусту.

3. Хто  з’явився  перед  хлопцями,  поспішаючи  через  доли, через  гори, щоб  виручити  їх  із  біди?

а) бородань  малий;

б) Карабас – Барабас;

в) баба  Яга;

г) цар  Плаксій.

4. Яке  слово  виголосили  хлопці,  коли  потрапили  у  країну  Навпаки?

а) Ура –а;

б) Тру-лю-лю;

в) Тра-ля-ля;

г) О-ля-ля.

5. Що  косили  косарі  у  чудесному  краї?

а) бур’ян;

б) дерева;

в) квіти;

г) кропиву.

6. Де  вперше  побачили  хлопців  вояки  в  штанях  синіх?

а) біля  млина;

б) біля  школи;

в) біля  магазину;

г) біля  палацу  царя.

7.Де  ждав  дітей  цар  Невмивака?

а) у  палаці;

б) у  саду;

в) у  лісі;

г)  у  будці  для  собаки.

8. Куди  кинули  малих  за наказом  царя  Невмиваки?

а) у  льох;

б) у  клітку;

в) у  собачу  будку;

г) у  палац.

9. Почали  танути  стіни  і впали  двері  в  льоху  через  те, що  хлопці  почали…

а) танцювати;

б) кричати;

в) плакати;

г) співати.

10.Скільки  часу  пролежали  свині  у  багні,  коли  на  них  мчали  вояки   в  штанях  синіх?

а) дві  секунди  ще  й  два  дні;

б) дві  секунди  й  двадцять  днів;

в) три  секунди  ще  й  два  дні;

г) дві  секунди  ще й  сім  днів.

11. Хто врятував  Лесика,  Толю  й  двох  Володь  від  переслідувачів?

а) Глід,  Троянда  й  Терен  дикий;

б) Глід,  Шипшина  й  Терен  дикий;

в) Глід,  Жоржина  й  Терен  дикий;

г) Плід,  Шипшина  й  Терен  дикий.

12. Коли  хлопці  повернулися  додому,  то  закричали, що  їх  не  заманять  у  країну  Навпаки  навіть…

а) печивом;

б) цукерками;

в) зефіром;

г) бубликом. 

VІІІ.Підсумок  уроку

Перегляд  презентації.

ІХ. Коментоване  оцінювання  знань  учнів

Х.Домашнє  завдання

Переглядів: 1836 | Додав: Адмін | Рейтинг: 5.0/1
Всього коментарів: 0
avatar